The City of All Senses | All you need to know about Montmartre

17:53


I think Paris smells not just sweet but melancholy and curious, sometimes sad but always enticing and seductive. She's a city for the all senses, for artists and writers and musicians and dreamers, for fantasies, for long walks and wine and lovers and, yes, for mysteries. 

-M. J. Rose















In decembrie postam un articol ce se numea Dreaming of Rooftops in Paris si habar nu aveam ca peste nici doua luni urma sa ma intorc pentru a treia oara in orasul dragostei. Parisul m-a captivat inca de la prima vizita, chiar daca aveam numai 9 ani, si de atunci a devenit orasul sufletului meu...
Totul e frumos in Paris, totul e arta, cladiri, oameni, magazine pana si mirosul specific de vechi si aerul imbacsit de fumul de tigara par desprinse dintr-o alta lume. Te simti ca intr-o poveste de dragoste sau cel putin eu ma simt... Parisul e lumea mea si de fiecare data cand ma plimb pe strazile inguste cu mirosul de metrou parizian in nari, redescopar frumusetea eterna a acestui oras devenit simbol al frumusetii, al artei si al misterului.
Pe blogul meu sunt cateva postari despre Paris de la ultima mea vizita de acum doi ani.
De aceasta data mi-am dorit sa ma simt ca un localnic, fara stres, fara dorinta arzatoare de a vedea cat mai mult specifica turistilor, asa ca am renuntat la harta si am luat la pas stradutele boeme.
Lasand la o parte poeziile de dragoste pe care i le dedic sublimului Paris, prima postare despre capitala franceza se focalizeaza pe Montmartre.

Why Montmartre is one of the best places in Paris:
1. cute restaurants 
2.lovely people
3.Sacré-Cœur
4.the well known stairs
5.fantastic views
6.cheapest souvenir shops
7. it's close to Moulin Rouge 
8.beautiful arhitecture
9.boem vibes
10. montmARTre is all about art 

Cat despre cum iti organizezi ziua in Montmarte, nu sunt multe de zis. Dupa cum spuneam eu am luat-o la pas de la hotel care era situat in zona operei Garnier, pana la cabaretul Moulin Rouge unde m-am oprit pentru o sesiunde de poze, apoi am urcat spre Montmartre. Fie vara, fie iarna nu trebuie sa ratezi piata artistilor stradali, sa le admiri picturile apoi sa faci o plimbare pe stradutele inguste. Te vei pierde in frumusetea acestui loc fie ca esti sau nu un iubitor al artei. Poti servi o cafea la draguta cafenea Starbucks perfect localizata si apoi iti poti continua promenada, pana la faimoasele trepte unde trebuie sa contempli cateva minute privelistea unica. Nu in cele din  urma, la capatul cartierului se gaseste bazilica Sacre Coeur, poate cea mai frumoasa bazilica a orasului. Am intrat in locul sacru, interiorul fiind la fel de impresionant ca exteriorul. Turlele albe si pozitia sa, m-au dus cu gandul la o cetate fictionala, Sacre Coeur intruchipand o varianta timida a cetatii
create de J.R.R. Tolkien in operele sale. E o placere sa cobori scarile ce conecteaza orasul cu bazilica, iar privelistea de la baza lor este  uluitoare. 
Montmartre este un loc fermecator, desprins din filmele alb-negru, romantic, boem, ce nu trebuie sa scape din lista niciunui turist, fie si pentru cateva minute o oprire in cartierul artei este obligatorie.
Paris Travel Diary video



You Might Also Like

0 comentarii

contact

Nume

E-mail *

Mesaj *

check out